© Державна наукова установа “Інститут інформації, безпеки і права Національної академії правових наук України”, 2021
Ми будемо Вам вдячні, якщо при використанні матеріалів сайту Ви зробите посилання на сайт ДНУ ІІБП НАПрН України.
УДК 342:331.101.3
Машевська К.,
|
аспірант Київського міжнародного університету
|
||
|
|||
Постановка проблеми. Категорія “ділової репутації” належить до найскладніших правових явищ, оскільки в сучасній юридичній науці відсутнє його однозначне тлумачення. Однак розвиток взаємовідносин у суспільстві вимагає визначення саме прав, а не лише обов’язків юридичної особи. Дослідження поняття “ділова репутація юридичної особи” є актуальним ще й тому, що чинне законодавство про охорону ділової репутації та відшкодування моральної шкоди у разі його порушення є недосконалим. Норм захисту ділової репутації чимало, однак вони розпорошені по численних нормативних актах, це в свою чергу призводить до різночитання та колізії в юридичній практиці. В останні п’ять років кількість справ про захист ділової репутації юридичної особи зросло у декілька разів. Їх розгляд у здебільшого проходить не за закритими дверима судових зал, а з широким обговоренням у засобах масової інформації (далі – ЗМІ) та у суспільстві. Власне, “четверта” влада досить часто стає тим чинником, через який юридичні особи вимушені захищати свою репутацію у суді.
Актуальність проблеми на даному етапі розвитку соціально-економічних відносин надзвичайно висока. Окрім того, поняття “репутація” має під собою також емоційне суб’єктивне забарвлення. Залежно від зовнішніх чинників чи способу розкриття інформації, репутація може бути як позитивною, так і негативною. У сучасному інформаційному просторі досить часто у відношенні до терміну “ділова репутація” зустрічаються поняття: “імідж”, “реноме”, “авторитет” тощо. Якщо звернутися до синонімічного словника, то “імідж” і “реноме” є синонімами поняття “репутація” [1]. “Авторитет” відокремлене поняття, яке стоїть в одному синонімічному ряду зі словом “престиж”. Однак обидва ці терміни мають суттєву відмінність. “Престиж” притаманний фізичний особі і ґрунтується на позитивному ставленні до неї. В свою чергу репутація, а тим більше ділова репутація, притаманна юридичній особі та відбиває увесь спектр ставлення до неї: від негативного до позитивного.
У сучасному праві довкола поняття “ділова репутація” ведуться активні дискусії. Змісту права на ділову репутацію властивий розвиток. У багатьох наукових роботах із зазначеної теми можна спостерігати зміну ставлення до поняття у зв’язку з історичними подіями. Історичне забарвлення має не лише теоретичне значення, але й практичне, оскільки допомагає виявити загальну тенденцію його розвитку…
|
© Державна наукова установа “Інститут інформації, безпеки і права Національної академії правових наук України”, 2021
Ми будемо Вам вдячні, якщо при використанні матеріалів сайту Ви зробите посилання на сайт ДНУ ІІБП НАПрН України.
01024, Україна, м. Київ, вул. Пилипа Орлика, 3
тел/факс (044) 235-22-90
E-mail: pravo@ippi.org.ua
WWW: ippi.org.ua