|
Анотація. Визначено поняття та ознаки деструктивного контенту. Висвітлено загрози та ризики, пов’язані із поширенням деструктивного контенту. Розкрито зарубіжний досвід методологічного забезпечення протидії деструктивному контенту в контексті засад державної інформаційної політики. Деталізовано механізми поширення деструктивного контенту російського походження. Акцентовно увагу на ворожій діяльності ботоферм та тролеферм, “кремлеботів” на шкоду державним інтересам. Розкрито особливості поширення деструктивних матеріалів фізичними особами – політологами, блогерами, лідерами громадських організацій. Проаналізовані новели вітчизняного законодавства, норми якого присвячені боротьбі з деструктивним контентом та російською пропагандою. Визначено сфери діяльності вітчизняної спецслужби щодо блокування деструктивного контенту та протиправних інформаційних матеріалів. Окреслено здобутки Служби безпеки України у сфері захисту вітчизняного інформаційного простору від злочинних посягань з боку РФ та її колаборантів. Визначено шляхи удосконалення вітчизняного законодавства для посилення кримінальної відповідальності за поширення деструктивного контенту в Інтернеті та у соціальних мережах.
Ключові слова: ботоіндустрія, ботоферма, тролеферма, інформаційний простір, національна безпека, цифрові технології, наративи, деструктивний контент, спецслужба, астротурфінг, соціальні мережі.
Summary. The definitions and the signs of destructive content are defined. The threats and risks associated with the spread of destructive content are highlighted. The foreign experience of methodological protection against destructive content in the context of the principles of state information policy is revealed. The mechanisms of the distribution of destructive content of Russian origin are detailed. Special attention is paid to the hostile activities of bot farms and troll farms, “Kremlin bots” to the detriment of state interests. The peculiarities of the distribution of destructive materials by individuals – political scientists, bloggers, leaders of public organizations – have been revealed. The novellas of domestic legislation, the norms of which are devoted to the fight against destructive content and Russian propaganda, are analyzed. The spheres of activity of the domestic special service regarding the blocking of destructive content and illegal information materials have been determined. The achievements of the Security Service of Ukraine in the sphere of protection of the domestic information space from criminal actions by the Russian Federation and its collaborators are outlined. The directions of improvement of domestic legislation with the aim of strengthening criminal liability for spreading destructive content on the Internet and social networks have been identified.
Keywords: bot industry, bot farm, troll farm, information space, national security, digital technologies, narratives, destructive content, special service, astroturfing, social media.
|