|
Анотація. В статті розглядається вплив штучного інтелекту, визначальними властивостями якого є обізнаність про власну побудову та функціонування, здатність до самонавчання, самовдосконалення, саморозвитку, автономність від людини під час прийняття рішень тощо, на юридичну освіту та ринок надання послуг в галузі права. Звернено увагу на необхідність створення нових стандартів в сфері освіти та управління юридичним бізнесом, що обумовлене збільшенням доступу до великих обсягів інформації, швидким споживанням даних, але малим розвитком знань в окремих галузях. Наголошується на необхідності прагнути того, щоб кожний фахівець мав можливість розуміти зміст актуальних досягнень науки у будь-якій сфері незалежно від своєї професії або роду занять. Для цього необхідно надавати перевагу горизонтальній взаємодії, створювати умови для отримання нових культурних та фахових компетенцій, здійснити перехід від запам’ятовування до творчих рішень та комунікації, працювати над визначенням індивідуальної траєкторії та персоналізацією навчання, заохочувати інноваційність в освіті та сфері надання правових послуг.
Ключові слова: юридична освіта, правова допомога, інтелект, штучний інтелект, когнітивні властивості, сингулярність, Інтернет речей, віртуальне правосуддя, творчість, інноваційність.
Summary. The article examines the impact of artificial intelligence, the determining properties of which are awareness of its own construction and functioning, the ability to self-study, self-improvement, self-development, autonomy from a person when making decisions, etc., to legal education and the legal market of law services. The attention was paid to the urgency of creating new standards in the field of education and management of legal business due to increased access to large volumes of information, fast data consumption, but small development of knowledge in certain industries. The need is emphasized the need to strive for each specialist to be able to understand the content of the actual achievements of science in any field, regardless of their profession or occupation. To do this, it is necessary to give preference to horizontal interaction, to create conditions for obtaining new cultural and professional competencies, move from memorization to creative decisions and communication, work on identifying an individual trajectory and personalizing learning, promote innovation in education and in legal services.
Keywords: legal education, legal services, intelligence, artificial intelligence, cognitive properties, singularity, Internet of things, virtual justice, creativity, innovation.
|