© Державна наукова установа “Інститут інформації, безпеки і права Національної академії правових наук України”, 2021
Ми будемо Вам вдячні, якщо при використанні матеріалів сайту Ви зробите посилання на сайт ДНУ ІІБП НАПрН України.
15 червня 2012 року відбулося засідання Консультативної ради з питань інформатизації при Верховній Раді України, на якому розглядалося питання розбудови електронного парламенту в Україні.
На розгляд Консультативної ради з питань інформатизації при Верховній Раді України, зокрема, було винесено Програму інформатизації законотворчого процесу у Верховній Раді України на 2012 – 2017 роки, пропозиції до якої серед інших експертів і вчених також надавалися представниками Науково-дослідного центру правової інформатики Національної академії правових наук України.
Доповідач, член Консультативної ради, народний депутат України Довгий С.О., презентуючи Програму, зазначив, що базовим принципом інформаційного суспільства, проголошеним Генеральною Асамблеєю Організації Об’єднаних Націй, є широке використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій з метою надання вільного доступу до інформації і знань, а електронний парламент – це законодавчий орган, який досягає більшої прозорості, відкритості та підзвітності у своїй роботі завдяки ефективному застосуванню сучасних засобів інформаційно-комунікаційних технологій.
До основних пріоритетів інформатизації законотворчого процесу у Верховній Раді України згідно з проектом Програми віднесено:
• забезпечення ефективної роботи парламенту, її прозорості та відкритості;
• гарантування безпеки інформаційних ресурсів парламенту і конфіденційності інформації про особу;
• налагодження діалогу між парламентом, народними депутатами України та громадянами;
• поліпшення механізмів звітності парламенту, народних депутатів України перед виборцями;
• забезпечення повного доступу громадян до інформації про роботу парламенту;
• участі у глобальному інформаційному суспільстві.
Правову основу Програми становлять: Декларація принципів та План дій Всесвітнього саміту інформаційного суспільства (Женева, 2003 рік, Туніс, 2005 рік); Рекомендації Міжпарламентського Союзу (2005 рік); Висновки Четвертого парламентського форуму ООН, Міжпарламентського союзу та МСЕ з формування інформаційного суспільства (Женева, 2011 рік); Матеріали Міжнародної конференції з питань створення електронних парламентів (Йоханесбург, 2010 рік); закони України “Про інформацію”, “Про доступ до публічної інформації”, “Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах”, “Про Національну програму інформатизації”, “Про Основні засади розвитку інформаційного суспільства в Україні на 2007-2015 роки”, “Про електронні документи та електронний документообіг”, “Про електронний цифровий підпис”, “Про телекомунікації”, “Про статус народного депутата України”, “Про комітети Верховної Ради України»; а також Регламент Верховної Ради України і Постанова Верховної Ради України від 01.12.2005 № 3175 – IV “Про Рекомендації парламентських слухань з питань розвитку інформаційного суспільства в Україні”.
Метою Програми інформатизації законотворчого процесу у Верховній Раді України на 2012 – 2017 роки є:
1) досягнення максимально можливої автоматизації інформаційно-організаційних процесів у діяльності депутатського корпусу загалом, у тому числі комітетів Верховної Ради України, депутатських фракцій, а також Апарату Верховної Ради України шляхом створення сучасних систем управління законотворчим процесом та документообігом у парламенті;
2) оперативне інформаційно-аналітичне забезпечення народних депутатів України, помічників-консультантів народних депутатів України, фахівців Апарату Верховної Ради України;
3) створення нової автоматизованої системи обробки вхідних, вихідних, внутрішніх інформаційно-документальних потоків та контролю за виконанням доручень, оперативне формування аналітично-звітної та довідкової документації;
4) технічне удосконалення систем зв’язку для забезпечення оперативності у роботі народних депутатів України, комітетів Верховної Ради України, Апарату Верховної Ради України, у тому числі щодо питань, пов’язаних з діяльністю органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, інформуванням громадян.
Планується наступна структура інтегрованої інформаційно-аналітичної системи “Електронний Парламент”:
• Підсистема електронного документообігу з інтегрованими засобами електронно-цифрового підпису;
• Підсистема “Електронне засідання та голосування”;
• Підсистема аналітичного супроводу засідань;
• Підсистема “Електронний кабінет депутата”;
• Підсистема нормативного аналізу та підтримки прийняття рішень;
• Підсистема отримання інформації з інформаційних ресурсів державного значення;
• Підсистема забезпечення роботи зі статистичними та аналітичними показниками (datamining);
• Підсистема співпраці та інтерактивного спілкування;
• Підсистема стенографування засідань;
• Підсистема забезпечення синхронного перекладу;
• Підсистема онлайн трансляції публічної інформації;
• Підсистема накопичення та збереження інтелектуального архіву;
• Інтеграція з веб-порталом Верховної Ради України.
Інтеграція існуючих автоматизованих систем до інформаційно-аналітичної системи “Електронний Парламент” відбуватиметься шляхом максимального використання наявних інженерно-технічної інфраструктури та інформаційно-технологічних рішень, створення сучасних центрів обробки даних та електронних архівів з необхідною глибиною збереження інформації за рахунок:
• єдиної програмно-технологічної платформи;
• єдиної серверної платформи;
• єдиної системи адміністрування, управління та моніторингу;
• єдиної комплексної системи захисту інформації;
• використання відкритих стандартів.
Складовою частиною Програми інформатизації законотворчого процесу у Верховній Раді України на 2012 – 2017 роки, за оцінками експертів і вчених, також має бути розроблена фахівцями НДЦПІ НАПрН України база даних «Система баз даних і знань у галузі держави і права», зокрема, ІПС «Законодавство».
За результатами обговорення, враховуючи сучасні досягнення у сфері розвитку електронного парламенту України, актуалізацію завдань щодо подальшої гармонізації розбудови українського е-парламентаризму з практикою електронного урядування та сучасним світовим досвідом розвитку е-парламентаризму, Консультативною радою з питань інформатизації при Верховній Раді України прийнято рішення рекомендувати Верховній Раді України невідкладно затвердити Програму інформатизації законотворчого процесу у Верховній Раді України на 2012 – 2017 роки (реєстр. № 6633, доопрацьований, поданий народним депутатом України Довгим С.О.), з обов’язковим передбаченням в установленому порядку бюджетних видатків, необхідних для її реалізації.
© Державна наукова установа “Інститут інформації, безпеки і права Національної академії правових наук України”, 2021
Ми будемо Вам вдячні, якщо при використанні матеріалів сайту Ви зробите посилання на сайт ДНУ ІІБП НАПрН України.
01024, Україна, м. Київ, вул. Пилипа Орлика, 3
тел/факс (044) 235-22-90
E-mail: pravo@ippi.org.ua
WWW: ippi.org.ua